środa, 2 marca 2016

Cytrynowe Muffinki

Hej kochani:))
I już mamy marzec... Niesamowite jak ten czas szybko leci. Pamiętam jak ledwo po Świętach prosiłam w duszy żeby już był. I co??  Mówisz i masz!!. :) Dosłownie mam takie wrażenie czasem, że pstryknę palcami, i już. Też tak macie?
Tymczasem... zanim pobawię się w świąteczne posty, mam dla Was fajny, szybki przepis na "Muffinki Cytrynowe". Przepis nawet dla kogoś kto uważa, że nie umie piec:)






A więc Potrzebujemy:
-cukier 1 szklanka
-jajka 3 sztuki
-mąka 2,5 szklanki
-śmietana 12% 1 szklanka
-proszek do pieczenia 2 łyżeczki
-cytryna 1 sztuka

Lukier: 
-białko 1 sztuka
-cukier puder 1 szklanka
-łyżka soku z cytryny

Cytrynę sparz wrzątkiem, osusz i zetrzyj z niej skórkę. Wyciśnij z cytryny sok. Zmiksuj na puch jajka z cukrem. Miksując dalej, dodawaj do masy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i śmietanę (ja osobiście dodałam 18% bo innej nie miałam, i wyszło super). Na końcu dodaj startą skórkę i sok z cytryny i jeszcze chwilę mieszaj. Masę wlej do malutkich foremek na muffinki, do 1/3 wysokości. Piecz 25-30 min. w temp. 180 st.C.
Białko ubij na pianę, wsypuj powoli cukier puder i łyżkę soku z cytryny miksuj, aż powstanie gęsty lukier. Posmaruj nim ostudzone babeczki ( Mój lukier był nieco rzadszy, bo dałam mniej cukru, i za bardzo się rozlewał)

POWODZENIA W PIECZENIU!!!

2 komentarze:

  1. Potwierdzam, że palce lizać. Jadłam i bynajmniej nie blefuję ;) buziaki:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, dziekuje Ci bardzo Malwinko:*

      Usuń

Dziękuję bardzo za każdy zostawiony po sobie ślad w postaci komentarza!!Buziaki!!