niedziela, 20 marca 2016

Kruche rogaliki

Hej kochani!!
 Biegając wczoraj z mopem i odkurzaczem, jak to zwykle przed świętami i nie tylko, wpadłam na post pewnej fajnej babki Pani Śmietankowej piszącej o pysznych śmietankowych ciasteczkach, które piecze z córcią (przy okazji ją pozdrawiam jeśli tu zajrzy). Zainteresowałam się, napisałam i okazało się, że to kruche ciasto, które wychodzi mi całkiem nieźle:D No i postanowiłam upiec swoje ulubione rogaliki;D to był super pomysł bo wyszły, powiem nieskromnie wybitne!!Z jabłuszkiem w środku, bo akurat nie miałam nic innego pod ręką (np. czekolady, powideł itp). Za długo nie poleżały na talerzu, i dziś piekłam drugą turę dla dziadków, którzy przyjechali w odwiedziny.
Polecam jako szybki deser!!

Przepis
-kostka masła
-2szkl. mąki
-2 żółtka
-2 łyżki śmietany 18%
-pół szkl. cukru pudru

Ja robię tak: wrzucam wszystko do miski, zagniatam ciasto, tworzę kulę, zawijam w folię aluminiową i wkładam na jakieś 20 min do lodówki (jak się komuś spieszy to może być też zamrażalnik na parę minut).
Po czasie wyciągam, przecinam na pół (bo łatwiej) i rozwałkowuję tworząc mniej więcej koło (można też, jak ktoś jest perfekcjonistą, przyłożyć duży talerz i wyciąć koło). Następnie tnę na trójkąty. Na trójkącikach układam nadzienie (u mnie akurat po kawałku obranego jabłka), ale  polecam powidła czy czekoladę. Zawijam od podstawy trójkąta do stożka i tyle.:D
Układam na blaszce i wkładam na 180 stopni do piekarnika na ok 20-25 min (trzeba obserwować bo wszystko zależy od sprzętu). Posypuję cukrem pudrem:)
Pozdrawiam gorąco buziaki!!!

3 komentarze:

  1. Też lubię je robić;) A czasami dodaje trochę proszku do pieczenia wykładam na tortownicę smaruję jabłkami startymi, posypuje kruszonką i do piekarnika a 10 min przed wyjęciem dodaję na wierzch pianę z białek. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nigdy nie pamiętam składników na kruche ciasto i za każdym razem robię inne . Teraz już wiem gdzie będę mogła znaleźć zawsze :) Jeszcze z jabłuszkiem mmmmm... PYSZOTA !!! Nie no... robię na święta . Ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rób rób bo rewelacyjne sa :-) pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję bardzo za każdy zostawiony po sobie ślad w postaci komentarza!!Buziaki!!