wtorek, 28 czerwca 2016

Kwiatowo na leśnej i Ciasto zakręcone widelcem

Hej kochani!
Nie dotrzymam obietnicy i jeszcze dziś nie będzie o moim domku:( Panowie od daszku działają wciąż z mozołem, ale do wiechy jeszcze parę dni, a chciałabym pokazać Wam od początku aż do finału, dach w całej swojej okazałości:)
Dziś będzie między innymi o kwiatach w moim ogrodzie, które już pięknie kwitną, trochę fotek z domu (wynajmowanego ) w którym mieszkam. To już jedne z ostatnich tygodni w tym domu, ponieważ mieszkamy tu do końca lipca. Przez te dwa lata zadomowiłam się tutaj, czuję się jak u siebie. Dbamy o te mieszkanie jak o własne. Urządziliśmy je tak jak chcieliśmy i teraz trzeba się wyprowadzać i znowu (choć wiem że to na trochę) wracać do rodziców. Ach... ciężkie chwilę przede mną, lecz wiem, że to kolejny krok ku mojemu domowi...
Pokaże też moją skrzyneczkę, i jej tymczasowe zastosowanie, oraz kilka drobiazgów kupionych na starociach albo przerobionych przeze mnie.
Na koniec wisienka na torcie czyli "CIASTO ZAKRĘCONE WIDELCEM", czyli przepis na super pyszne, łatwe i podobne do drożdżowego ciasto.














 Tak, tak to Pani Gessler!! Moja idolka i jej świetna książka"Autobiografia apetyczna" !!!:))Polecam!

 Moja skrzyneczka mieści teraz kilka książek, obok stoi donica którą kiedyś przemalowałam na biało i dodałam coś od siebie a też wielki stary wiklinowy kosz, który dostał drugie życie:))
 Tu latarnia, którą ostatnio kupiłam za całe 10zł na rynku ze starociami:)) prawda że okazja? Co prawda bez szybek i trochę odrapana ale przecież zawsze można przemalować.





 Kilka gałązek lawendy z mojej działki:)



 A teraz przepis na pyszne ciacho:)
CIASTO ZAKRĘCONE WIDELCEM

Potrzebujemy:
* 2,5 szkl. mąki
*1 szkl. cukru
*1 cukier waniliowy
*2 całe jajka
*1 szkl. oliwy
*proszek do pieczenia
*1 szkl. kefiru lub maślanki (może też być śmietana)

Wszystkie składniki zakręcamy widelcem (konsystencja gęstej śmietany).
Na ciasto nakładamy owoce (w moim przypadku był to rabarbar) i kruszonkę.
Pieczemy w temp. 180 stopni około 35- 45 min.

KRUSZONKA:
3/4 kostki margaryny (Kasi) lub masła, 1/2 szkl.cukru, cukier waniliowy, mąkę do gęstości.
Życzę smacznego:))


Chyba nie byłabym sobą gdybym nie dodała także swoich prac. A to tak pod te kwiaty:)) 


Ciepłych i wakacyjnych chwil życzę Wam wszystkim:) 
Buziaki!!!


16 komentarzy:

  1. Cudowne klimaty! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze dane nasionka to i kwiatki piekne. Wazon pusty nie bedzie stał:) ciasto w najbliższym czasie widelcem ukrece.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rób, rób bo pycha!!a kwiaty najpiękniejsze bo moje:)))

      Usuń
  3. U Ciebie lato w pełni... kwiaty, ciasto, słońce... i jest pięknie!
    ściskam wakacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiatow w tym roku mało,ale są moje i tylko moje! Za rok bardziej się postaram jak już będę mieszkać😃buziaki wakacyjne

      Usuń
  4. Ale fajnie tak letnio , wakacyjnie :) Ty wiesz że już Ci latarni zazdroszczę :) Ale tak pozytywnie :) Twoje prace jak zwykle piękne a ta skrzyneczka mmmmm.... CUDO !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Latarnia to czysta okazja! Byla jeszcze skrzynia podobna jak u ciebie w salonie za 30 zł i nie miałam jak jej wziąć aaaaaj😞😞😞bo sama byłam..ale tace jeszcze udało mi się kupić za 7 zł,juz jest pięknie przemalowana na biało,pochwale się przy okazji buziaki

      Usuń
  5. Przeprowadzki są zawsze trudne, ale dają początek czegoś nowego :) Kwiaty uwielbiam, odkąd pamiętam były i w mieszkaniu, i na działce :) Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Będzie ich całe mnóstwo,bez nich nie wyobrażam sobie swojego domu i działki.pozdrawiam gorąco

      Usuń
  6. Pięknie u Ciebie, a cisto muszę wypróbować, bo lubię takie błyskawiczne akcje w kuchni. Pozdrawiam, Ania :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu ciasto pycha i łatwe! Próbuj! Pozdrawiam gorąco

      Usuń
  7. Uwielbiam takie szybkie przepisy. Na pewno wypróbuję. A starocie super, latarni za dyszke zazdroszcze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis super, i do wszystkich owoców jakie się chce i ma ochotę:) a latarnia rzeczywiście jest SUPER!!

      Usuń
  8. Świetna latarnia. Ale jak dla mnie rządzi lawenda :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy zostawiony po sobie ślad w postaci komentarza!!Buziaki!!