środa, 2 listopada 2016

Coś pysznego na jesienne dni - sałatka ze szpinakiem

Witajcie Was kochani w ten wietrzny i mokry dzień. 
Nawet nie chce mi się wyglądać przez okno, blee. Naturalnego światła w domu brak, trzeba się doświetlać praktycznie od rana lampkami, lampeczkami. 
Dziś przychodzę do Was ze świetnym i zdrowym przepisem na sałatkę ze szpinakiem, mojego autorstwa. Wpadłam na nią nie przypadkowo, a za sprawą dalszych problemów ciążowych  (teraz między innymi spadek hemoglobiny), więc urozmaicam jadłospis o ŻELAZO. Dobrą godzinę szukałam inspiracji w internecie ale na próżno. Postawiłam więc na freestyle i zaufałam intuicji.Uwielbiam eksperymenty w kuchni, łączyć różne smaki, bawić się tym, sprawiać moim najbliższym przyjemność. Tym sposobem z "resztek" powstała ta sałatka.

 PRZEPIS:
* pół paczki świeżego szpinaku
* kilkanaście plasterków wędzonego boczku
* makaron ok pół paczki(u mnie penne pokrojone na pół)
* 1 papryka czerwona
* 1 ogórek świeży
* ok pół cebuli
SOS:
* ok łyżki majonezu
* ok łyżki keczupu
* ząbek czosnku
* pieprz ziołowy
* papryka cayene
* sól
Szpinak opłukać i lekko rozdrobnić w rękach. Plasterki boczku usmażyć na suchej patelni, odsączyć z tłuszczu na ręczniku papierowym i ostudzić. Makaron ugotować al dente, przestudzić. Paprykę, cebulę i ogórek pokroić. Wszystko ze sobą wymieszać. 
Sos:połączyć majonez z keczupem, dodać czosnek wyciśnięty przez praskę, doprawić pieprzem, solą i ostrą papryką (no chyba, że ktoś woli łagodniej, to wtedy papryka czerwona)
Zalać sałatkę sosem, wymieszać i gotowe!!
(Myślę że świetnie by tu pasował uprażony słonecznik, lub pestki dyni, u mnie niestety brak.)










Pozdrawiam Was gorąco:)) Smacznego!!!

10 komentarzy:

  1. Jak dla mnie ta sałatka to rewelacja. Dziękuję za przepis!
    ściskam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo 😃😃życzę smacznego

      Usuń
  2. Sałatki robić nie będę, ale za to zainspirowałaś mnie do zrobienia obiadu ze szpinakiem - dawno nie robiłam i całkiem o tym pomyśle zapomniałam, a moje dzieciaki to lubią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna i zdrowa :)) a do tego rewelacyjnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaaakie pyszności :) na diecie jestem ale tak zgrzeszyć - czasami - warto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze boczek można zastąpić gotowaną piersią z kurczaka:) będzie dietetycznie:) pozdrawiam gorąco

      Usuń
  5. Proste i szybkie :) tak lubię :) w dodatku smaczne też zapewne

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy zostawiony po sobie ślad w postaci komentarza!!Buziaki!!